ಪೊಣ್ಣು ಪಂಡ ಸೃಷ್ಟಿದ ಮೂಲ ಪಂದ್ ಪನ್ಪೆರ್. ಪೊಣ್ಣು ಪೊಂಜೊವು ಪನ್ಪಿನವು ಆನ್ ಅಂಜೊವುದ ಸಮಾನ ಆಯಿನ ಪದ. ರಡ್ಡ್‌ಲಾ ಒಂಜೆರ್ದ್ ಒಂಜಿ ಬುಡುದ್ ಉಪ್ಪೆರೆ ಆವಂದಿನ. ಸೃಷ್ಟಿದ ಮೂಲೊರ್ದು ದೇಹದ ಅಂಗ ವಿನ್ಯಾಸೊಡು ಭಿನ್ನತೆ ಉಪ್ಪುನ ಕಾರಣ ಏಲ್ಯೊಡೆ ಆನ್ ಪೊಣ್ಣು ಪನ್ಪಿನ ಬೇತೆ ಬೇತೆ ಪಂದ್ ರಡ್ಡ್ ವಿಧ ಮಲ್ತ್ ಐಕ್ ಕೆಲವು ನೇಮ ನಿಯಮೊಲೆನ್ ಮಲ್ತ್‌ದೆರ್ .ಸಂತಾನೋತ್ಪತ್ತಿಡ್ ಪೊಣ್ಣಗ್ ಎಚ್ಚ ಬಂಙ ಕಷ್ಟೊಲೆನ್ ಅನುಭವಿಸೊಡು ಆಪುಂಡು. ಅಂಚಾದ್ ಪೊಣ್ಣಗ್ ಜಾಸ್ತಿ ನಿರ್ಬಂಧೊಲೆನ್ ಪಾಡಿಯೆರ್ ತೋಜುಂಡು.

ವೇದ, ಪುರಾಣೊಡು ಆದಿಶಕ್ತಿ ದುಷ್ಟ ಶಿಕ್ಷಕಿಯಾದ್, ಶಿಷ್ಟ ರಕ್ಷಕಿಯಾದ್, ಸರ್ವಶಗ್ತಿ ಆದ್ ಮೆರೆತಿನ ನಮ ಕತೆ ಕೇಂದ. ಶಾಸ್ರೋಡು ಪೊಣ್ಣನ್ ಜಗಜನನಿ ಪಂದ್ ಪನ್ಪೆರ್. ಅಂಚೆನೆ ಆಲ್ ಸೇವೆ ಮಲ್ಪುನೆಟ್ ದಾಸಿ, ಸಲಹೆ ಕೊರ್ಪಿನೆಟ್ ಮಂತ್ರಿ, ಅಪ್ಪೆಲೆಕ ಮಾತೆರೆ ಬಡವು ಸಂಪು ಮಲ್ಪುವಲ್,ಹಾಸಿಗೆಡ್ ರಂಬೆಲೆಕ , ಪುಡಮಿದಂಚ ಕ್ಷಮೆ, ಸಹನೆ ಇತ್ತಿನಾಲ್ ಪಂದ್ ಮಂತ್ರ ಮುಖೇನ ವಿವರ ಕೊರ್ತೆರ್. 

ಶಕ್ತಿಗ್ ಅಧಿದೇವತೆ ಪಾರ್ವತಿ ಆಂಡ, ಕಾಸ್, ಸಂಪತ್ತ್‌ಗ್ ಲಕ್ಷ್ಮಿ ದೇವಿ. ವಿದ್ಯಾ ದೇವತೆ ಶಾರದೆ ಆಂಡ ಕಲಾ ದೇವತೆ ಸರಸ್ವತಿ. ಸರಸ್ವತಿ, ಶಾರದೆ ಒಂಜಾಂಡಲಾ ರಡ್ಡ್ ಪುದರ್ಡ್ ಲೆಪ್ಪುವೆರ್. 

ನಮ್ಮ ದೇಶೊಡು ಪರಪುನ ತುದೆಕ್ ದಾಮೋದರ ಪನ್ಪಿನ ಒಂಜಿ ಪುದರ್ ಬುಡುಂಡ ಬೊಕ್ಕ ಮಾತ ಪೊಣ್ಣ ಪುದರೇ ಉಂಡು. ಗಂಗಾ, ಯಮುನಾ, ಗೋದಾವರಿ, ಸರಸ್ವತಿ, ತುಂಗಾ , ಕಾವೇರಿ ಕೃಷ್ಣಾ, ನರ್ಮದಾ, ಭದ್ರಾ, ಅಲಕಾನಂದ ಅಂಚೆನೆ ತುಲುನಾಡ್ದ ಜೀವ ನದಿ ಆಯಿನ ನೇತ್ರಾವತಿ ಕೂಡಾ ಪೊಣ್ಣೇ. ಆತ್ ಪೊಣ್ಣಗ್ ಪ್ರಾಮುಖ್ಯತೆ ಕೊರ್ತಿನ ಸಂಸ್ಕೃತಿ ನಮ್ಮ. ಓಲು ಸ್ರೀ ಪೂಜನೆ ನಡಪುಂಡಾ ಅವುಲು ದೇವತೆಲು ನೆಲೆಪುವೆರ್ ಪಂದ್ ನಮ್ಮ ಭಾರತೀಯ ಸಂಸ್ಕೃತಿದ ನಂಬುಗೆ .

ಕೆಲವೆರ್ ಪನ್ಪೆರ್ ಮನುಶ್ಮುತಿಟ್ ಮನು ಇಂಚ ಪನ್ಪೆ, ಪೊಣ್ಣು ಪೊಂಜೊವುಗು ಶಿಕ್ಷಣ ಕೊರೆರೆ ಬಲ್ಲಿ, ಆಲ್ ಕಲ್ತ್ ಪಿದಯಿ ಪೋಯಲ್‌ಡಾ ಆನನ ಕೈ ತತ್ತ್ ಪೋಪಲ್ ಕುಟುಂಬ ಸಂಭಂದೊರ್ದು ದೂರಾಪಲ್ .

ಸ್ವಚಂದವಾದ್ ಸ್ವಂತ ವಿಚಾರ ಮಲ್ತ್‌ದ್ ತನ್ನ ವ್ಯಕ್ತಿತ್ವನ್ ತಾನ್ ತಂಕ್ ಬೋಡಾಯಿಲೆಕ ಉಂಡು ಮಲ್ಪುವಲ್. ಐರ್ದ್ ಸಂಭಂದೊಡು ಒಡಕ್ ಬರ್ಪುಂಡು ಪಂದ್ ಪನ್ಪೆರ್.

ಮಾತಾ ಒಂಜಿ ನ್ಯಾಯ, ನೀತಿ, ಧರ್ಮೊ, ನಿಯಮೊದ ತಪ್ಪು ಸರಿ ತೀರ್ಮಾನೊಲು ಒಂಜಿ ನೂಲುದ ಮಾತ್ರ ಎತ್ಯಾಸೊ ಉಪ್ಪುನು. ಅಂಚಾದ್ ಆತನಿಂದ ಆ ನಿಯೊಮೆಲೆನ್ ತನ್ಕ್ ಬೋಡಾಯಿಲೆಕ ಸಮಾಜ ಮಲ್ತ್ಂಡ್. ತಪ್ಪು ಆಚರಣೆಲು ಸುರು ಮಲ್ತ್‌ದ್ ಮಹಿಳಾ ದೌರ್ಜನ್ಯ ಎಚ್ಚಾಂಡ್. ತನ್ನ ಇಲ್ಲಡೇ ತಾನ್ ಗುಲಾಮೆಲಾದ್ ಬದುಕುನ ಪರಿಸ್ಥಿತಿ ಬತ್ತ್ಂಡ್. ಇತ್ತೆಲಾ ಕೆಲವು ಕೊಡಿಟ್ ನಡಪುಂಡು. ಕೆಲವು ಪಂಗಡ, ಧರ್ಮೊಲೆಡ್ ಇತ್ತೆಲಾ ಧರ್ಮ ಪಾಲನೆದ ಪುದರ್ಡ್ ಶೋಷಣೆ ಮಲ್ಪುವೆರ್.

ಒಂಜಿ ಜೀವ ಸೃಷ್ಟಿ ಮಲ್ಪುನ ಸಗ್ತಿ ಪೊಣ್ಣಗ್ ಉಂಡು ಪಂಡ್‌ದಾಂಡ ಖಂಡಿತವಾದ್ ಅಲೆಡ ಅನಂತ ಸಗ್ತಿ ಉಂಡು ಪಂದ್ ಅರ್ಥ. ಮಾತೃ ಸಗ್ತಿ , ವಾತ್ಸಲ್ಯ, ಪ್ರೀತಿ, ಸಹನೆ,ತಾಲ್ಮೆ, ಹಾರೈಕೆ, ಸತ್ಕಾರ, ಸನ್ಮಾನ, ಸಾಂತ್ವನ, ಉಂದು ಮಾತಾ ಪೊಣ್ಣಗ್ ಪುಟ್ಟುಡೇ ಬರ್ಪಿನವು.

ನಮ್ಮ ದೇಶದ ಸಂಸ್ಕೃತಿಡ್ ಕುಟುಂಬ ಪದ್ಧತಿ, ಸಂಸ್ಕೃತಿ , ಸಂಸ್ಕಾರ,ಕುಟುಂಬೊದ ಸುಧಾರಿಕೆ, ಹಾರೈಕೆ ಮಲ್ಪುನ ಜಬದಾರಿ ಪಿರಾಕ್‌ರ್ದ್‌ ಪೊಣ್ಣಗ್ ಬೈದಿನೆರ್ದ್ ಅಲೆಗ್ ಎಲ್ಯ ಪ್ರಾಯೊರ್ದೆ ಬೇತೆ ಬೇತೆ ನೀತಿ, ನಿಯಮೊಲೆನ್, ಕಟ್ಟುಪಾಡುಲೆನ್ ಪಾಡಿಯೆರ್.

ದುಂಬು ಒಂಜಿ ಪೊಂಜೊವು ಇಲ್ಲದ ಪಿದಯಿ ಪೋದ್ ಸ್ವಸಂತ್ರವಾದ್ ವೆವಹಾರ ಮಲ್ಪೆರೆ ಪುರುಷ ಪ್ರಧಾನ ಸಮಾಜೊಡು ಜಿಂಜ ಬಂಙ ಇತ್ತ್ಂಡ್. ಆಂಡ ಇತ್ತೆ ಅಂಚ ಇಜ್ಜಿ ಸುಮಾರ್ ಬದಲಾವಣೆ ಆತುಂಡು. ಆಂಡಲಾ ಪೊಣ್ಣ ಮಿತ್ತ ಶೋಷಣೆ ಎಚ್ಚಾತ್ಂಡ್ ಅತ್ತಂದೆ ಕಡಿಮೆ ಆತ್‌ಜಿ. 

ಇತ್ತೆ ನಮ ತೂನಗ ಗ್ರಾಮೀಣ ಭಾಗದ ಮಹಿಳೆ ಬೊಕ್ಕ ಪೇಂಟೆದ ಮಹಿಳೆನ ಪಾತ್ರ ಬೊಕ್ಕ ಜಬದಾರಿಡ್ ಜಿಂಜ ಎತ್ಯಾಸೊ ಉಂಡು . ಶಿಕ್ಷಣ ಬೊಕ್ಕ ಕುಟುಂಬ ಪರಿಸರದ ಮಿತ್ತ್ ಬದ್‌ಕ್ ಕಟ್ಟೊಂದು ಜೀವನೊನು ತೂಪಿನ ರೀತಿಡ್ ಎತ್ಯಾಸೊ ಆಪುಂಡು. ಅಂಚಾದ್ ಅಕ್ಲೆ ಅಕ್ಲೆ ಬದ್ಕ್ ಬಿನ್ನ ಆದುಪ್ಪುಂಡು. 

ಇನಿ ಪೊಣ್ಣು ಪನ್ಪಿನವು ಸತ್ಯ ಪಂದ್‌ಲಾ ಪನೊಲಿ. ಆಲ್ ಪುಡಮಿ ಆದ್, ಪರ್ವತವಾದ್, ಆಕಾಶವಾದ್ ಬುಲೆದ್ ಉಂತುದಲ್ ಅಂಚಾದ್ ಪೊಣ್ಣ್ ಸಮೃದ್ಧಿದ ಸಂಕೇತ ಪನ್ಪೆರ್. ಕೆಲವೆರ್ ಪೊಣ್ಣು ಮಾಯೆ ಪನ್ಪೆರ್. ಪೊಣ್ಣು ಮಾಯೆ ಅತ್ತ್ ಆಲ್ ಮಾತೆ. ತೂಪಿನ ಕಣ್ಣ್‌ಗ್ ಮನಸ್‌ಡ್ ಇತ್ತಿ ಆಸೆ ಔವು ಮಾಯೆ. 

ಇನಿ ಕೋಡೆದ ಪೊಣ್ಣು ಪೊಂಜೊವುಲೆನ್ ನಾಲ್ ಬಗೆಟ್ ಗುರ್ತ ಮಲ್ಪೊಲಿ .

1.. ಕುಟುಂಬ ಬದ್‌ಕ್

2.. ಸಾಧನೆದ ಮಿತ್ತರ್ಮೆಡ್ 

3.. ಅಸಾಯಕ ಸ್ಥಿತಿ 

4.. ಪಾಶ್ಚಾತ್ಯ ಸಂಸ್ಕೃತಿದ ಪಿರವು 

1.. ಕುಟುಂಬ ಬದ್‌ಕ್ 

ಕುಟುಂಬದ ಉಲಯಿ ಪೊಣ್ಣು ಪಿರಿತಿ, ಮೋಕೆದ ಸಂಭಂದೊಲೆ ನಡುಟು ಅಪ್ಪೆ ಆದ್,ಅಕ್ಕ ಆದ್, ತಂಗಡಿ ಆದ್ , ಬೊಡೆದಿ ಆದ್, ಮೈತಿದಿ ಆದ್, ಮಾಮಿ ಆದ್, ಪಾಸಾಡಿ ಆದ್,ಮೋಕೆದ ಪೊಣ್ಣು ಆದ್ ಆ ಸಂಭಂದೊಲೆನ್ ನಿರ್ವಹಣೆ ಮಲ್ತೊಂದು ಪೋಪಿನನೆ ಮಲ್ಲ ಜಬದಾರಿದ ಬೇಲೆ. ಅವುಲು ಕುಟುಂಬ ಸಂಭಂದೊಲೆನ್ ಕಟ್ಟ್‌ಪಾಡ್‌ದ ಉಲಯಿ ಒರಿತೊಂದು ಪೋಪಿನನೇ ಮಲ್ಲ ಸಾಧನೆ ಬೊಕ್ಕ ಪೆರ್ಮೆದ ಬೇಲೆ. ಐಕ್ ಆಲ್ ಅಲ್ನ ಆಸೆ, ಬೋಡು ಬೊರ್ಚಾಂದಿನ ತೂವಂದೆ ತ್ಯಾಗ ಜೀವನ ಮಲ್ಪೊಡು.

2.. ಸಾಧನೆದ ಮಿತ್ತರ್ಮೆಡ್ 

ಇನಿತ ದಿನೊಟು ಜಗತ್ತ್‌ಡ್ ಪೊಣ್ಣು ಪೊಂಜೊವು ತಾನ್ ಆನ್ ಅಂಜೊವುಲೆರ್ದ್ ದಾಲಾ ಕಮ್ಮಿ ಇಜ್ಜಿ ಪಂದ್ ತೋಜಾದ್ ಕೊರ್ತಾಲ್. ಕಲೆ, ಸಾಹಿತ್ಯ ಸಂಗೀತ, ನೃತ್ಯ,ಗೊಬ್ಬು, ಸಾಹಸ, ಬಾಹ್ಯಾಕಾಶ, ಪೋಲೀಸ್, ಮಿಲಿಟ್ರಿ, ಅಧಿಕಾರಿ ಅತ್ತಂದೆ ಮಲ್ಲ ಮಲ್ಲ ಅಂತಾರಾಷ್ಟ್ರೀಯ ಸಂಸ್ಥೆ ಲೆಡ್ ಉನ್ನತ ಸ್ಥಾನೊಡು ಇತ್ತ್‌ದ್ ತನ್ನ ಸಾಧನೆದ ಮಿತ್ತರ್ಮೆಡ್ ಉಲ್ಲೆರ್.

3.. ಅಸಹಾಯಕ ಸ್ಥಿತಿ.

ಇನಿಯ ಕಲ್ಪಡ್ ಕಲ್ಪಂದೆ ಉಪ್ಪಡ್ ಪೊಣ್ಣು ತನ್ನ ಮಿತ್ತಾಪಿನ ಅನ್ಯಾಯ ಅನಾಚಾರ ಭ್ರೂಣ ಹತ್ಯೆದಂಚಿನ ದೌರ್ಜನ್ಯ‌ನ್ ತಡೆಯೆರೆ ಆವಂದೆ ಅಸಹಾಯಕ ಸ್ಥಿತಿಟ್ ಉಲ್ಲಲ್. ತಾನುಪ್ಪುನ ಕ್ಷೇತ್ರೊಡು ನಡಪುನ ದೌರ್ಜನ್ಯೊನು ತಡೆಪುನ ಸಾದಿ ತೋಜಂದೆ ಒದ್ದಾಡೊಂದು ಉಲ್ಲಲ್. ಕಾನೂನು ಇತ್ತ್ಂಡಲಾ ಸಮಾಜದ ಇತಿ ಮಿತಿತ ಉಲಯಿ ಬೂರ್ದು ಕರಿಂಚೊಂದು ಉಲ್ಲಲ್.

4.. ಪಾಶ್ಚಾತ್ಯ ಸಂಸ್ಕೃತಿದ ಪಿರವು 

ಆಧುನಿಕತೆ ಪಂದ್ ಇನಿಯ ಪೊಣ್ಣು ಪೊಂಜೊವು ಶಿಸ್ತ್ ದಾಂತೆ, ನೇಮ ನಿಯಮ ದಾಂತೆ ಅಶಾಂತಿಡ್ ಜಬದಾರಿ ಇಜ್ಜಂದೆ ಸಮಾಜದ ಕಟ್ಟ್‌ಪಾಡ್‌‌ನ್ ಹಾಲ್ ಮತ್ತೊಂದು ಉಲ್ಲಲ್. ಸಮಾನತೆ, ಸ್ವಸಂತ್ರದ ಪುದರ್‌ಡ್ ಸ್ವೇಚ್ಛಾಚಾರ ಮಲ್ತೊಂದು, ಯಾನ್ ಆನರ್ದ್ ದಾಲಾ ಕಮ್ಮಿ ಇಜ್ಜಿ ಪಂದ್ ದುಶ್ಚಟತ ದಾಸಿ ಆತಲ್. ತುಂಡು ಕುಂಟುಡು ಅಮಲ್ಡ್ ತಿರ್ಗೊಂದು ಸಂಭಂದೊಲೆಗ್ ಬೆಲೆ ಕೊರಂದೆ ತಾನ್ ಹಾಳಾದ್ ಸಮಾಜೊನು ಹಾಳ್ ಮತ್ತೊಂದು ಉಲ್ಲಲ್.

ಇನಿ ಸಮಾಜದ ಆರೋಗ್ಯನು ಕಾಪಾಡೆರೆ ಕೆಲವು ಸಂಘ ಸಂಸ್ಥೆಲು ಕೆಲಸ ಮಲ್ತೊಂದು ಇತ್ತ್ಂಡಲಾ ಅವು ಒಂಜಿ ಪನಿ ಬರ್ಸ ಕಡಲ್‌ಗ್ ಬೂರಿಲೆಕ . ಸಮಾಜದ ಸರ್ವೆರ್ಲಾ ಒಟ್ಟಾದ್ ಕೆಲಸ ಮಲ್ತಿನಾಂಡ ನಮ್ಮ ಸಂಸ್ಕೃತಿ ದುಂಬಗ್ ಒರಿಯು. 

ಇನಿ ಸಮಾನತೆ, ಸಬಲೀಕರಣದ ಪುದರ್ಡ್ ಪೊಸ ತಲೆಮಾರ್ ಸಾದಿ ತತ್ತ್ , ಸ್ವ ಇಚ್ಛೆ, ಸ್ವಚ್ಚಂದ ಪಂಡ್‌ದ್ ಸಂಭಂದೊಲೆಗ್ ಬೆಲೆ ದಾಂತಿಲೆಕ ಆತ್ಂಡ್.

ತನ್ನುಲಯಿ ತಾನ್ ಇತಿ ಮಿತಿತ ಗೆರೆ ಒಯೀತಿಜಿಂಡ ಮಿತಿ ತತ್ತ್ ಪೋದ್ ವ್ಯತೆ ಮಲ್ಪೆರೆಲಾ ಬದ್ಕ್ ಉಪ್ಪಂದ್. ಶೋಷಣೆ ದೌರ್ಜನ್ಯ ಪನ್ಪಿನವು ಮಾತಾ ಕಡೆಟ್ ಉಂಡು ನಮ ನಮ್ಮ ಅಕಲ್‌ಡ್ ಇತ್ತಡ ಬಚಾವು ಆವೊಲಿ. 

ಇನಿ ಮಾನ ಮರ್ಯಾದೆಡ್ ಬದುಕುನ ಪೊಣ್ಣಗ್ ಮರ್ಯಾದೆ ಕೊರಂದಿನ ಸ್ಟಾರ್ ಯುಗೊಟು ಸುಪರ್ ಸ್ಟಾರ್,ಪ್ರೋನ್ ಸ್ಟಾರ್‌ನ್ ಮೆರೆಸವುನ ಸಂಸ್ಕೃತಿ ಬೈದ್ಂಡ್.

ನಮ್ಮ ತುಲುನಾಡ್‌ಡ್ ಪಿರಾಕ್‌ರ್ದ್ ಪೊಣ್ಣು ಪೊಂಜೊವುಗ್ ಪ್ರಾಮುಖ್ಯತೆ ಕೊರ್ತಿನ ಸಂಸ್ಕೃತಿ. ನಮ ಇತ್ತೆಲಾ ಅಳಿಯ ಕಟ್ಟ್ ಪಾಲನೆ ಮಲ್ಪುವ. ನಮ ನಮ್ಮ ದೈವ ದೇಬೆರ್,ನಾಗ ದೇಬೆರೆ ಮೂಲ ನಮಕ್ ಅಪ್ಪೆ ಕುಟುಮರ್ದೆ ಬರ್ಪಿನಿ. ಆಂಡ ಇನಿಕ್ ಅವುಲಾ ಅಜೆ ತತ್ತೊಂದು ಉಂಡು. ಅವೆನ್ ಸರಿ ಮಲ್ಪೊಡಾಂಡ ನಮ ನಮ್ಮ ಸಂಸ್ಕೃತಿ ಮೂಲೊನು ತೆರಿಯೊಂದು ನಡಪೊಡು. ಇತ್ತೆ ಕೊಡಿತಿ ಪೊಸ ತಿರಿಕ್ ಅವೆನ್ ತೆರಿಪಾವೊಡು. ಭಾರತೀಯ ಸಂಸ್ಕೃತಿದ ಒಟ್ಟುಗು ಅಪ್ಪೆ ಬಾಸೆ ತುಲು ಬಾಸೆದ ಪೊಲಬು ಮಲ್ಪೊಡು. ತುಲುನಾಡ್, ತುಲುಮಣ್ಣ್‌ದ ಕಂಮ್ಮೆಣದ ರುಚಿ ತೆರಿಪಾವೊಡು. ಆ ರೀತಿಡ್ ಶಿಕ್ಷಣ ಬದಲ್ಪೊಡು.

ಈ ಮಾರ್ಣೆಮಿದ ಪರ್ಬೊಗು ನಮ ಶಪತ ಮಲ್ಪೊಡು. ಆ  ನವ ದುರ್ಗೆ ಮಾತೆರೆಗ್ಲಾ ಆಶಿರ್ವಾದ ಮಲ್ಪಡ್. ನಮ ಪೂರಾ ನಟ್ಟ್‌ಗ ನಮ್ಮ ಪೊಣ್ಣ ಸಂತಾನೊಗು ನವದುರ್ಗೆನ ನವ ಶಗ್ತಿ ಕರುಣಿ‌ಸೆರೆ.

ಜೈ ದುರ್ಗೆ,ಜೈ ಕಾಳಿ, ಜೈ ಮಹಾಶಕ್ತಿ..

✍️ನಿರಂಜನ್.ಆರ್.ಕೆ

ತುಲುವೆರೆ ಕಲ